• امتیاز کلی شما به این وبلاگ
  • تا کنون
  • 4/8 108 20231

نوروز 98 در سرزمین عجایب هفتگانه با علاءالدین تراول

بندرعباس زیبا با داشتن ساحل تماشایی و نیلگون خلیج فارس، داستان‌هایی ناشنیده از تاریخ معاصر را در دل خود جای داده است، داستان اشغال توسط پرتغالی‌ها، مبارزات برای آزادی جنوب و بدر گامبرون و دیگر وقایع تاریخی که سرنوشت ایران را دستخوش تغییراتی عظیم کرد. در کوچه پس کوچه‌های بندرعباس و بافت تاریخی آن زندگی به شکلی دیگر در جریان است؛ معبد هندوهای بندرعباس که در کنار مسجدی قرار گرفته است نماد صلح و دوستی میان ادیان مختلف در این خطه است که مردمانی مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی دارد که در تور بندرعباس قشم علاءالدین تراول لبخند این مردمان زینت‌بخش خاطراتمان بود. موزه مردم شناسی خلیج فارس جای خوبی برای آشنایی با فرهنگ اصیل مردم استان هرمزگان بود که روحمان را با زیبایی‌های فرهنگ مردم این استان نزدیک نمود. اسکله بندرعباس در غروب از دیگر دیدنی های بندرعباس بود و چشیدن طعم غذاهای جنوبی و غذاهای بندرعباس تجربه‌ای تکرار نشدنی و جذاب برای ذائقه‌های ما محسوب می‌شد؛ غذاهایی مانند مهیاوه، قلیه ماهی، قلیه میگو، خوراک کلموک، ماهی حلوا سیاه و عنکاس تنها گوشه‌ای از خوشمزه‌ترین غذاهای بندرعباس است که باید امتحان کنید.

تور بندرعباس قشم نوروز 98 علاءالدین تراول با همراهی لیدرهای خوب ما، آقای بهجت و آقای ابوالقاسم جعفری و جمعی از مسافران دوست‌داشتنی علاءالدین در تاریخ 29 اسفند الی 3 فروردین 98 برگزار شد تا امسال نیز خاطره ساز شویم و جذاب‌ترین دیدنی های بندرعباس و قشم را با دیده جان تماشا کنیم. تور بندرعباس قشم علاءالدین تراول در نوروز 98 به صورت سه شب و 4 روز برگزار شد و طی آن از شهرهای بندرعباس، قشم و جزیره شفت انگیز هرمز دیدن کردیم.
روز اول تور بندرعباس قشم علاءالدین تراول با همراهی میهمانان و لیدرها از طریق پرواز تهران به بندرعباس وارد بندرعباس شدیم و برای استراحت و گذاشتن بارمان به هتل رفتیم. اولین مقصد مورد بازدید ما اسکله شهید رجایی بود این بندر که یکی از برترین بنادر جهان محسوب می‌شود ارزش دیدن را دارد. پس از بازدید از اسکله شهید رجایی به سمت معبد هندوها رفتیم و از این معبد زیبا که به پرستشگاه بت گوران معروف است دیدن کردیم. همان‌طور میدانید اهالی هندوستان در گذشته رفت و آمد زیادی به بندرعباس داشتند و امروزه نیز این مراودات تجاری و فرهنگی برقرار است. دیدن موزه مردم شناسی، حمام گله‌داری و مسجد گله‌داری نیز فرصت خوبی بود تا با فرهنگ مردم بومی بندرعباس بیشتر آشنا شویم. خرید سوغاتی نیز از هیجان‌انگیزترین بخش‌های تور بندرعباس قشم علاءالدین بود که در بازار ساحلی گشت و گذاری داشتیم و خرید کردیم.

روز دوم تور بندرعباس قشم علاءالدین تراول اما با یک سفر دریایی هیجان‌انگیز شروع شد! صبح به اسکله رفتیم و سفر دریایی‌مان رو با سوارشدن به اتوبوس دریایی شروع و لذت عبور از میان کشتی‌ها و تنگه هرمز را با همسفران عزیزمان تجربه کردیم و وارد جزیره زیبای قشم شدیم. برنامه گشت ما در قشم شامل دیدار از غار‌های خوربس، دره ستاره‌ها، جزایر ناز، صرف ناهار در خانه محلی، قایق‌سواری در جنگل حرا، قایق‌سواری در مسیر جزیره هنگام و دیدار از دلفین‌های قشم بود که تا پاسی از شب ادامه داشت. یکی از محبوب‌ترین دیدنی های قشم که دیدن آن را نباید از دست دهید، دره ستارگان است که با صخره‌های بلند و فضایی رازآلود شبیه شهر افسانه‌هاست و یکی از عجایب بزرگ جزیره قشم به شمار می‌رود.

روز سوم سفر ما با صرف صبحانه و استراحت در هتل شروع شد و ساعت 11 صبح به سمت اسکله حرکت کردیم تا به جزیره هرمز برویم و روز سومان را به بازدید از معروف‌ترین دیدنی های جزیره هرمز و زیبایی‌های این جزیره سرخ رنگ اختصاص دهیم. دیدار از قلعه پرتغالی ها، دره کوه‌های رنگی، ساحل رنگی، دره مجسمه ها و صرف ناهار در خانه محلی با میهمان‌نوازی هرمزی‌های عزیز لحظات خاطره‌انگیز همسفران تور بندرعباس قشم علاءالدین تراول را ساخت و پس از آن به بندرعباس برگشتیم.
روز چهارم و آخرین روز سفر بندرعباس قشم با صرف صبحانه در هتل و دیدار از آب گرم گنو و مجموعه توریستی گنو سفرمان به پایان رسید و با حرکت به سمت فرودگاه به تهران بازگشتیم تا برگی دیگر از سفرهای علاءالدین تراول در نوروز 98 را ورق بزنیم.

کاربر محترم : نظرات و تجربیات شما در خصوص نوروز 98 در سرزمین عجایب هفتگانه با علاءالدین تراول به سایر کاربران در انتخاب های خود کمک می کند.